Top Menü

8 Mayıs 2015 Cuma

SEO - Arama motoru optimizasyonu nedir?

Arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization), arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. İngilizce kısaca SEO (Search Engine Optimization) olarak ifade edilmektedir. Bununla birlikte arama motorları, arama sonuçlarını listelerken algoritmik yani matematiksel bir yapı kullanmaktadır. Bu nedenle web geliştiricileri yazmış oldukları sayfaları bu ayrıntıya dikkat ederek oluşturmak durumundadır. (Kaynak Wikipedi)

Arama Motoru Optimizasyonu'nun Temelleri:


1. Sayfalara uygun başlıklar seçilmesi: (Title) Başlık etiketi, hem kullanıcılara hem de arama motorlarına belirli bir sayfanın konusunun ne olduğunu belirtir. Eğer dokümanınız arama sonuçları sayfasında görünüyorsa, başlık etiketi içeriği genellikle arama sonucundaki ilk satırda görüntülenir.

Kullanıcının arama sorgusu içinde kullandığı terimler başlıkta koyu renkle gösterilir. Kullanıcıya, aradığı terimle bulduğu sayfanın ne kadar ilgili olduğunu göstermeye yardımcı olur.


Ana sayfanızın başlığında web sitenizin/işletmenizin adı yer alabilir ve ayrıca bulunduğunuz bölge veya temel faaliyet alanlarınız ve hizmetleriniz gibi bazı önemli bilgileri ekleyebilirsiniz. Aşağıda mavi renkli (1) numaralı kısımdaki bilgiler web sitesinin sayfa başlığından (title) alınmaktadır.

Örnek:
    Neo Tasarım: Kocaeli web tasarım, Kocaeli web hosting ...    (1)
    www.neotasarim.com/
    Neo web tasarım, İzmit - Kocaeli ofisinden Kocaeli ve İzmir yoğunlukta olmak üzere kurumsal müşterilerine web tasarım ve web hosting hizmeti vermektedir. (2)

2.  Tanım ("description") meta etiketinden faydalanın: Bir sayfanın tanım (“description”) meta etiketi, Google ve diğer arama motorlarına sayfanın ne hakkında olduğuna dair özet bilgi sağlar. Yukarıdaki örnekteki (2) numaralı siyah yazılmış kısım. Tanım meta etiketleri önemlidir, çünkü Google bunları sayfalarınız için kısa bir özet olarak kullanabilir.

Her sayfa için özgün tanımlar kullanın. Her sayfa için farklı tanım meta etiketi kullanmak hem kullanıcılara hem de Google’a yardımcı olur. 

3. URL’lerinizin yapısını geliştirin: Anlaşılması kolay URL’ler içerik bilgisini daha kolay aktarır. Web sitenizdeki dokümanlar için açıklayıcı kategoriler ve dosya adları vermeniz, hem sitenizin daha düzenli hale getirilmesine hem de dokümanlarınızın arama motorları tarafından daha iyi taranmasına yardımcı olur. 

Eğer URL’niz ilgili kelimelerden oluşursa, kullanıcılara ve arama motorlarına sayfanız hakkında daha fazla bilgi sağlar. Son olarak, unutmayın ki bir dokümanın URL’si Google’daki arama sonuçlarının bir parçası olarak dokümanın başlığı ve snippet bölümü altında görüntülenir.

Örnek:
http://webekip.com/kocaeli-web-barindirma/web-hosting/windows-web-hosting/

4. Sitenizde gezinmeyi kolaylaştırın: Sitedeki gezinti bağlantıları, ziyaretçilerin aradıkları içeriği kolayca bulmalarına yardımcı olduğu için önemlidir. Bu bağlantılar aynı zamanda arama motorlarının, web tasarımcısı tarafından önemli görülen içeriğin neler olduğunu anlamasına yardımcı olur. Her ne kadar Google arama sonuçları sayfa düzeyinde sağlansa da, Google bir sayfanın o sitenin bütününde oynadığı rolü anlamak ister.

Doğal akışı olan bir hiyerarşik yapı oluşturun. Kullanıcıların, genel başlıklardan sitenizde aradıkları daha detaylı bilgilere geçişini mümkün olduğunca kolaylaştırın. 

Navigasyon için genellikle metin kullanın. Site genelinde sayfadan sayfaya geçişler için metin kullanmanız, arama motorlarının sitenizi taramasını ve anlamasını kolaylaştırır. 

Site içi gezinme bağlantılarında odaklanacağınız nokta sadelik ve kullanım kolaylığı olmalıdır!

Bu ilk dört madde de Google robotlarının ve site ziyaretçilerinin gezintilerini nasıl kolaylaştıracağımızı inceledik. Bir sonraki yazıda ise konumuz içerik optimizasyonu olacak. Zira her şeyin yerli yerinde olması gerektiği gibi içeriğin de belli bir düzen ve plan dahilinde hazırlanmış olması gerekiyor.

Bir sonraki yazı İçerik Optimizasyonu hakkında. Okumak için tıklayınız.

Kaynakça: Muhtelif Google dokümanları.


08.05.2015, İzmit

Blogu beğendiyseniz hemen bu satırın altında g+   kırmızı butonu tıklayarak daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayınız veya diğer sosyal medya sitelerinde paylaşınız. Teşekkürler.

Hiç yorum yok: